| |  |
Geplaatst: Ma 28 Dec 2009, 9:18u |
|
|
| TamaraH |
| Meedenk-Tijger |

|
| |
| Geregistreerd op: 24-2-2009 |
| Berichten: 1501 |
| Woonplaats: Drunen |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Kirsten schreef: | Dank je Tamara.
Mag ik vragen wat jouw beweegredenen zijn om bepaalde vaccinaties niet te willen, je bent tenslotte een geleerd biologie en je kennis daarvan is bewezen dus ik ben heel nieuwsgierig.  |
Ik maak voor mezelf de afweging of het risico van ziek worden/complicaties opweegt tegen het risico van vaccinatie.
Want bij vaccinatie breng je een verzwakte/dode vorm van de ziekteverwekker in het lichaam, hetgeen een heftige reactie van het immuunsysteem teweegbrengt.
Daarnaast breng je ook andere lichaamsvreemde stoffen binnen, de stof waarin het vaccin zit en de stof waarin het vaccin gemaakt is.
Dit kan over-reactie teweeg brengen, waardoor je weer vervelende bijwerkingen krijgt die soms zelfs levensbedreigend zijn.
Ik weet niet hoeveel je weet van de werking van het immuunsysteem?
Bovendien vind ik persoonlijk bepaalde vaccinaties niet nodig. Kinderziektes zijn goed voor een kind, vaccineer dan alleen tegen die ziektes die dodelijk kunnen zijn.
Geen gecombineerde vaccinaties geven. |
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma 28 Dec 2009, 23:16u |
|
|
| Angela13 |
| Meedenk-Tijger |

|
| |
| Geregistreerd op: 2-1-2008 |
| Berichten: 948 |
| Woonplaats: Groenlo |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| hartelijk bedankt voor het vertalen |
|
|
Geplaatst: Di 29 Dec 2009, 9:39u |
|
|
| Kirsten |
| Meedenk-Tijger |

|
| |
| Geregistreerd op: 21-1-2005 |
| Berichten: 6748 |
| Woonplaats: Goeree Overflakkee |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Graag gedaan.
Tamara bedankt voor je antwoord. Ik snap door middel van je uitleg wat je bedoelt.  |
|
|
 | |  |
Geplaatst: Vr 08 Jan 2010, 10:05u |
|
|
| Kirsten |
| Meedenk-Tijger |

|
| |
| Geregistreerd op: 21-1-2005 |
| Berichten: 6748 |
| Woonplaats: Goeree Overflakkee |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ik heb met mijn dierenarts overlegd wat het beste zou zijn voor mijn katten dus samen hebben we een entplan opgesteld.
Ze beaamde dat kattenziekte elke 3 jaar gevaccineerd kan worden, de niesziekte raad ze toch aan elk jaar te doen want dit jaar kwamen ze weer veel katten tegen met de niesziekte.
Ik heb natuurlijk binnenkatten dus dat reken ik ook mee. We waren het erover eens dat Spock ivm haar lage weerstand elke 1,5/2 jaar kan worden geent. Tot mijn schrik en schaamte bleek L!nk voor het laatst in 2007 geent. We besloten deze ook om de 2 jaar te enten omdat Britjes nu eenmaal iets vatbaarder zijn voor de niesziekte en zwakkere luchtwegen hebben kennelijk.
Dus vanmiddag gaan we even langs om beide te laten enten en dan kunnen ze allebei gelijk door een APK keuring.  |
|
|
 | |  |
Geplaatst: Vr 08 Jan 2010, 10:06u |
|
|
| Ange |
| Meedenk-Tijger |

|
| |
| Geregistreerd op: 10-4-2006 |
| Berichten: 9652 |